Tuesday 3 November 2020

Persiapan Perkahwinan

 السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ


Alhamdulillah masih bernafas di muka bumi yang indah ini.

Rasanya dah lama tak layan Blog, pejam celik pejam celik lagi sebulan lebih sikit lagi untuk mengadakan majlis perkahwinan FiQ. Dan persiapan untuk barang-barang hantaran dah selesai. Tapi borang borang nikah masih dalam proses untuk menyiapkan. Dalam tempoh menghampiri majlis perkahwinan ni rasa sedikit tertekan sebab dari segi kewangan dan menyiapkan barang-barang keperluan terasa terkejar-kejar… Tapi bila dah selesai nanti  In shaa Allah moga berjalan dengan lancar.

 


Macam mana lah agak nya orang lain yang sibuk proses menyiapkan keperluan untuk majlis perkahwinan. Baru FiQ terasa apayang mereka rasakan sebelumnya. Nampak majlis perkahwinan mereka macam mudah jer… tapi hakikatnya agak serabut juga kan. Harap harap dapat tempuh dengan penuh kesabaran segala ujian yang bakal mendatang.

 

Lagi lagi dalam waktu-waktu seperti ini. Dengan penyakit CORONA Virus ni masih dalam keadaan tidak stabil lagi.. risau jugak sebab abg FiQ duduk kat Selangor sana. FiQ Cuma harap PKPB kat sana cepatlah selesai. Maklumlah adik-beradik FiQ Cuma bertiga sahaja, jadi kalau abg FiQ tidak dapat hadir terasa macam kosong pulak. Yela kan nak harapkan sapa lagi kalau bukan adik beradik.

 

Jadi buat para pembaca blog FiQ. Marilah kita bersama-sama mendoakan supaya penyakit CORONA Virus ini dapat  dipulihkan dengan segera AMIIIN. Yela kan sebab penyakit ni sangatlah kritikal. Dan yang penting kita juga haruslah mematuhi segala SOP yang telah ditetapkan oleh MKN. Penjarakan social 1 meter. Jika tiada sebarang keperluan di luar sana kita duduklah di rumah sahaja.

 

Akhir kalam dari FiQ supaya kita terus cekal dalam menghadapi segala dugaan dan rintangan dengan tenang dan penuh kesabaran. Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment