Friday 3 March 2023

HAPPY WALAUPUN MASAKAN YANG SIMPLE

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Siapa yang dekat sini memang suka masak di rumah masing-masing. Apa yang aku nak cakap, aku cukup bersyukur bahawa dengan keadaan semasa sekarang harga barang yang semakin meningkat dan kadar harga sesebuah makanan di kedai memang sangat membimbangkan.

Alhamdulillah aku bersyukur kerana aku merupakan salah seorang yang sentiasa akan masak di rumah dan jarang sekali nak makan di luar jika tidak ada perkara yang penting untuk berurusan di luar. mungkin disebabkan aku merupakan anak seorang peneroka Felda dan telah berasa susah ketika masih kecil dan sudah terbiasa dengan keadaan yang susah. maka lebih selesa dengan makan yang sekadar biasa biasa sahaja.

Aku hari ni nak kongsikan, untuk hari ni aku masak untuk keluarga kecil ku dengan masakan Kuey tiaw Goreng yang dicampurkan dengan bahan bahan yang simple tapi sedap iaitu :

Ayam
Kupang
Cendawan
Bebola ikan
Sayur Sawi
Lobak merah




Jadi ini lah hasil dari masakan aku pada petang semalam walaupun bagi orang lain itu merupakan sekadar masakan biasa. Tapi bagi aku itu merupakan masakan yang luar biasa. Mungkin bagi orang yang berkemampuan untuk makan makanan yang mewah dan sedap takkan rasa apa yang aku rasa sekarang. Tapi alhamdulillah aku bersyukur kerana aku dikurniakan sifat tidak memilih makanan.

Jadi kepada korang yang sedang membaca sekarang. apa pendapat korang semua.
Apa apa pun aku berterima kasih sangat sangat kerana korang sudi membaca Blog aku kali ni.

ASSALAMUALAIKUM.

No comments:

Post a Comment